Case är ett utomordentligt verktyg i din marknadsföringsmix. När det är dina nöjda kunder som uttalar sig blir trovärdigheten förstås på en helt annan nivå. Här följer sex tips hur du skriver en effektiv case story.
hej@copyfabriken.se
Case är ett utomordentligt verktyg i din marknadsföringsmix. När det är dina nöjda kunder som uttalar sig blir trovärdigheten förstås på en helt annan nivå. Här följer sex tips hur du skriver en effektiv case story.
AI är högaktuellt och när vi pratar om AI handlar mycket om chattroboten ChatGPT. Vi har testat verktyget och konstaterar att AI kan göra mycket, men långt ifrån allt.
En budskapsplattform är grunden för all kommunikation i ett företag, både inåt och utåt och till olika kanaler och målgrupper. Kanske kan det kännas ganska omfattande, och du frågar dig om det verkligen är värt arbetet och tiden det tar att ta fram den. Svaret är ja. Här berättar vi om några fördelar med en budskapsplattform för ditt företag.
Briefen är ett viktigt steg när du anlitar en kommunikationsbyrå. Den ser till så att alla inblandade är på samma tankespår, och att byrån vet exakt vad som behövs förmedlas, varför och till vem. Här följer några tips hur du skriver en brief.
Sensory Marketing, att påverka kunder med hjälp av alla sinnen, blir allt vanligare. En orsak är att forskningen visar att vi som konsumenter påverkas mycket mer av omedvetna intryck än av traditionella budskap i bild och text.