Sensory Marketing, att påverka kunder med hjälp av alla sinnen, blir allt vanligare. En orsak är att forskningen visar att vi som konsumenter påverkas mycket mer av omedvetna intryck än av traditionella budskap i bild och text.
hej@copyfabriken.se
Sensory Marketing, att påverka kunder med hjälp av alla sinnen, blir allt vanligare. En orsak är att forskningen visar att vi som konsumenter påverkas mycket mer av omedvetna intryck än av traditionella budskap i bild och text.
En budskapsplattform är grunden för all kommunikation i ett företag, både inåt och utåt och till olika kanaler och målgrupper. Kanske kan det kännas ganska omfattande, och du frågar dig om det verkligen är värt arbetet och tiden det tar att ta fram den. Svaret är ja. Här berättar vi om några fördelar med en budskapsplattform för ditt företag.
Sensory Marketing, att påverka kunder med hjälp av alla sinnen, blir allt vanligare. En orsak är att forskningen visar att vi som konsumenter påverkas mycket mer av omedvetna intryck än av traditionella budskap i bild och text.
En budskapsplattform är grunden för all kommunikation i ett företag, både inåt och utåt och till olika kanaler och målgrupper. Kanske kan det kännas ganska omfattande, och du frågar dig om det verkligen är värt arbetet och tiden det tar att ta fram den. Svaret är ja. Här berättar vi om några fördelar med en budskapsplattform för ditt företag.
Länge har outsourcing varit modellen – foka på kärnverksamheten, lägg ut allt annat. Men det tycks gå åt motsatt håll inom marknadsföring, enligt en amerikansk studie (och amerikanska trender brukar ju, förr eller senare, komma till Sverige).