Strategi

strategier inom copywriting

Bra copy börjar med en uttänkt budskaps­strategi

En strategi för copy gör det lättare att vårda varumärket genom kraften i en konsekvent språklig profil – både i marknadsföring och annan kommunikation. Strategiska copyfrågor kan involvera namn och payoff, prioritering och renodling av budskap och argument, tonalitet, brand story och brand statements som vision, mission och programförklaring. 

strategiska tjänster

Ofta är det bra att börja i rätt ände.

Budskapsplattform
Råd och förslag på strategiska riktlinjer för budskap, argument och tilltal – vad ni ska säga och till vem.
Tonalitet
Riktlinjer för språk, termer och tilltal i företagets eller varumärkets kommunikation när det gäller texter oavsett kanal.
Brand Story
Storytelling och programförklaring som bygger företagets eller varumärkets personlighet och gilla-faktor.
Namngivning
Research och namnidéer för företag, varumärken och enskilda produkter eller tjänster. 

Behöver du hjälp med strategiska tjänster? Låt oss ta en kontakt.

Klicka på knappen, beskriv uppdraget och skicka förfrågan till oss. Så hör vi av oss  inom 24 timmar. Eller ring 070-539 26 62.
Image
E-POST
hej@copyfabriken.se
TELEFON
070-539 26 62
ADRESS
Brantingsgatan 41
115 35 Stockholm
SOCIALA MEDIER
Facebook | Instagram | LinkedIn
Webbplatsen använder kakor (cookies) för kontaktformulär, inloggningar och statistik. Klicka på Godkänn för att acceptera detta.