fbpx
Hjälp med dina SEO-texter

UX-copywriting som leder läsaren rätt

UX-copywriters för alla behov

UX-copywriting eller UX-writing har inte som främsta mål att sälja eller göra läsaren intresserad av en produkt. Det handlar istället om texter som effektivt svarar på frågor som var, när och framför allt hur: Var hittar jag den information jag söker? När får jag min produkt? Hur gör jag för att betala min parkering med hjälp av appen? 

Även om UX-copy inte syftar till att sälja, kan den ändå vara viktig för försäljningen. Ett exempel: Om en kund har bestämt sig för att köpa en tröja i en webbshop men inte hittar vettig storleksinformation, kanske kunden avstår från köpet.

UX-writing omfattar även så kallad mikrocopy – korta, tydliga budskap som visar vägen till grundläggande funktioner eller call-to-actions, som att läsa mer, ladda ner något eller bekräfta en beställning.

På Copyfabriken hjälper vi dig med UX-writing som guidar dina kunder eller användare rätt genom att vara tydlig, begriplig och samtidigt kortfattad. Hör av dig så ser vi till att optimera användarupplevelsen i din app eller på din hemsida.

Behöver du hjälp med UX-texter? Låt oss räkna på det.

Klicka på knappen, beskriv uppdraget och skicka förfrågan till oss. Så hör vi av oss med en prisbild inom 24 timmar. Eller ring Eva på 0709-60 35 34.
Image
E-POST
hej@copyfabriken.se
TELEFON
0709-60 35 34
ADRESS
Brantingsgatan 41
115 35 Stockholm
SOCIALA MEDIER
Facebook | Insta | LinkedIn
YouTube
Webbplatsen använder kakor (cookies) för kontaktformulär, inloggningar och statistik. Klicka på Godkänn för att acceptera detta.