Så copyputsar du!
01
Vässa rubriken.
Den ska trots allt sälja in resten av texten. Se till att den är aktiv och inte bara en överskrift. Våga ta ut svängarna.
Den ska trots allt sälja in resten av texten. Se till att den är aktiv och inte bara en överskrift. Våga ta ut svängarna.
02
Se över strukturen.
Kommer de olika delarna i rätt ordning? Finns det en röd tråd? Kanske läge att skapa, gärna pratiga, underrubriker som leder läsaren genom texten?
Kommer de olika delarna i rätt ordning? Finns det en röd tråd? Kanske läge att skapa, gärna pratiga, underrubriker som leder läsaren genom texten?
03
Variera längden på meningarna.
Skapa en harmonisk rytm genom att blanda korta och långa meningar. Och undvik superlånga meningar.
Skapa en harmonisk rytm genom att blanda korta och långa meningar. Och undvik superlånga meningar.
04
Var inte rädd för att stryka.
De flesta texter tjänar på att tajtas till. Bort med dödköttet. Du kommer blir förvånad över hur mycket bättre texten kan bli!
De flesta texter tjänar på att tajtas till. Bort med dödköttet. Du kommer blir förvånad över hur mycket bättre texten kan bli!
05
Call to action.
Om du vill att läsaren ska agera på ett visst sätt efter att ha läst texten, är det tydligt uttryckt?
Om du vill att läsaren ska agera på ett visst sätt efter att ha läst texten, är det tydligt uttryckt?
Behöver du hjälp med copyputsning? Låt oss räkna på det.
Klicka på knappen, beskriv uppdraget och skicka förfrågan till oss. Så hör vi av oss med en prisbild inom 24 timmar. Eller ring 070-539 26 62.